שנה סוכר

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email
Pinterest

אומרים שרה"ש זה זמן מצויין לסיכומים והתבוננות קדימה. ת'אמת אני מנסה לעשות לעצמי סיכומים גם ביום הולדת וב"רגעים קשים". מסתכלת על מה היה, מנסה להבין במה טעית (ואיך לא לחזור על זה), להחליט על מטרות חדשות ואתם יודעים, כל מה ש"צריך" לעשות.

אז מה היה לי השנה? הכרתי אנשים חדשים והוצאתי מחיי אנשים שלילים. פוטרתי מעבודה אחת ומצאתי עבודה (חלקית) אחרת במקום מקסים וחם. לראשונה אחרי הרבה זמן, הצלחתי להתאהב ומיד אח"כ הבחור הצליח לרסק לי את הלב (אז אם יש לכם רווק מעל גיל 30, גבוה ואוהב בעלי חיים להכיר לי, שלחו לי במייל). היו אצלי כ-4 שגרים של גורים, לא כל הגורים שרדו, אבל אלו שכן מצאו ביתים מעולים (היום יש אצלי שני ג'ינג'ים מהממים שבקרוב יחפשו בית). יצא קמח תמי שהפך את חיי האפייה לקלים יותר, היו (ועדיין מתקיימים) מאבקים על מקומות עבודה של חברים, מרמור פומבי על מצב המדינה (וכן, אני חזקה במילים אבל לא יצאתי להפגין). השתתפתי בספר מתכונים של בלוגרים. חזרתי להתאמן. חזרתי ללימודים (אולי סוף סוף אגמור את התואר). ירדתי במשקל. החלטתי שאני לומדת לחיות עם הצליאק ולא להתמודד, להתעלם או להצטער על קיומו.

אני בטוחה שהיו עוד המון דברים שקרו השנה, לחלקם חשיבות גדולה יותר, לחלקם פחות. כשאני חושבת על המצב הכללי של המדינה והחיים בה, מצבי טוב ולאורך הזמן והחיים, למדתי שאני חייבת להכיר תודה על זה.
לא הייתי משנה כלום במהלך השנה הזו, מכל דבר שקרה למדתי או שאני עוד לומדת.

אני מאחלת לעצמי שנה כמו שנה שעברה ללא הדברים השלילים שהיו בשנה שעברה.
ולכם (וגם לי) אני מאחלת שנה של העצמה אישיות ורוחנית, אהבה, חברים טובים, אוכל מצויין, המון בריאות, אושר ועושר. שתדעו תמיד להסתכל על החצי כוס המלאה.

את המתכון הזה הכנתי לפני כמעט שנה. חשבתי על דברים שאהבתי כילדה וניסיתי לשחזר אותם. טוב בערך, כי אחרי האכזבה של המתכון הזה חיכיתי די הרבה להמשיך בניסיונות (בקרוב פוסט קרמבו). מסתבר שיש טעמים שנחקקים לנו כזכרון מסויים וחבל להרוס אותם. מצד שני, המתכון הזה יכול להיות להיט וקינוח שונה לילדים בארוחת חג (מסירה אחריות מפרצי אנרגיה של סוכרים).
המתכון נראה מעט מסובך בגלל הצורך בשימוש במדחום, אבל זה לא. מה שכן, צריך לעבוד בזריזות ולהתאפק קצת עד שמעטה הסוכר מקשיח והופך לסוכריה.

תפוחים מסוכרים (כ-8 תפוחים בינוניים)

מצרכים:
8 תפוחי עץ גרנד סמית' בגודל בינוני
500 גרם סוכר
120 גרם גלוקוזה (או סירופ תירס בהיר)
220 גרם מים (1 כוס)
מעט קינמון
מעט וניל
צבע מאכל אדום (לא חובה) 

ספרי שמן לשימון נייר האפיה
שיפודי עץ עבים

אופן ההכנה:

  1. שוטפים היטב את התפוחים ומייבשים. מורידים את העוקץ של התפוח ומחדירים את השיפודים פנימה.
  2. משמנים את ניירות האפיה ומסדרים אותם על מגש או תבנית.
  3. בסיר עם תחתית עבה מחממים את הסוכר, הגלוקוזה (או סירופ התירס) והמים ומביאים לרתיחה עד שהטמפ' מטפסת לכ-150-154 מעלות (כ-20 דקות). מורידים מהאש.
  4. מוסיפים צבע מאכל בהתאם לחוזק הצבע שרוצים (אני הוספתי כ-30 טיפות) ואת מעט הקינמון והוניל. מערבבים במהירות ובזהירות (זה מבעבע וכואב!) עם כף עץ.
  5. טובלים את תפוחי העץ בקרמל שנוצר ומניחים על נייר האפיה שיתייבש.
  6. אם הקרמל מתקשה מעט, חימום קל והוא יחזור להיות נוזלי.

 הע(א)רות:

  • אני אוהבת את הניגודיות של התפ"ע החמוץ לעומת הסוכריה המתוקה, אבל בהחלט ניתן להשתמש בתפוחים מזנים אחרים.
  • אל תשתמשו בתפוחים גדולים מדי. גם תפוח בינוני קשה לסיים.
  • אחרי שהתפוחים מתקררים, עיטפו אותם בצלופן או ניילון נצמד לשמירה על הטריות.
  • אם נשאר לכם מהקרמל, שפכו אותו על נייר אפיה משומן ולאחר מכן לעבור עם סכין משומנת היטב וליצור רווחים. כשזה יתייבש יהיו אחלה סוכריות של פעם.

 

חג שמח ובתאבון!

 

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email
Pinterest

נעה

בת 38, צליאקית, אמא לטמגוצ'י קטן ואחריו על 4. מנהלת דיגיטל וקהילות

2 מחשבות על “שנה סוכר”

  1. פוסט מצוין! שנה טובה יקירתי, מאחלת לך שהשנה הקרובה תהיה מוצלחת לפחות פי שניים מהשנה החולפת.

    נשיקות וחג שמח,
    נטלי

סגור לתגובות

פוסטים אחרונים